15 mei 2010

Waarschijnlijk ben ik één van de weinige quilters die aan meer dan 1 project tegelijk bezig is!!!!?!!! nnn...... grapje....
I'm probably one of the few quilters who is busy with more than one project at the same time! ......just kidding...........

Na lang zoeken/surfen/uitproberen is het eindelijk gelukt om de flicflac / squaredance / danca dos quadrados te maken. Er zijn verschillende namen voor en verschillende manieren om te maken. Ik heb het met een malletje gedaan die je op de blokken tekent, na het uitknippen moet je de blokken een kwartslag draaien. Met dit leuke resultaat:

After a long search/browse/try-out I finally know how to make the "flic flac/square dance/Danca dos quadrados".
With this nice result:











Een ander project is deze:
het haken van prachtige granny squares, heerlijk voor even tussendoor:

Another project is this one: crochet of beautiful granny squares, also nice to do now and then
En als ik hier even geen inspiratie meer voor heb ga ik verder met de drakenquilt voor mijn zoon:
And when I am out of inspiration for all of these quilts I continue the dragonquilt for my son

Of blokjes naaien voor de vrolijke buitenquilt:
or sewing block for my outdoor-quilt

















Genoeg te doen dus.........
heeeeeerlijk........
Plenty to do....
........
..

6 opmerkingen:

Klaske zei

Wat is je flic-flac leuk geworden!!!! Lekker hé dat je eens af kan wisselen met je werkjes! Fijn weekend!

marjolijn zei

Gelukkig heb ik er geen last van dat ik met veel dingen tegelijk bezig ben, hahaha. Maar je blokken zijn heel vrolijk en worden prachtig.
groetjes, Marjolijn

neeftje zei

wat leuk die flic-flac! heerlijk toch veel om uit te kiezen, dan verveel je je nooit! groetjes

Lida zei

Wat leuk je flic flac of hoe hij ook mag heten! En ja we zijn allemaal wel met meerdere projcten bezig, ik ken er maar weinig (geen!) die maar met een ding tegelijk bezig zijn! Maar hoe staat het me Leanne's House, heb je die al af? Zag er geen foto van alleen de top! Maar je bent lekker bezig zo te zien! Fijne dag, groetjes
Lida

Betty zei

Hi Elizabeth,
Ik zag net jou dragon quilt for je zoon en heb wat stofjes herkent!
Het ziet er heel leuk uit. Ook de quilt voor Tristan was beautifull. Your lovely quilt you made for me is hanging here on the wall.

Cindy at her Country Home zei

Hallo lieve Elizabeth, wat ontzettend fijn dat je een berichtje op m'n blog had gezet! En... ben ontzettend blij dat je weer op je retour bent natuurlijk en dat heb ik weer heerlijk bij mogen lezen. Wat heb jij mooie dingen gemaakt zeg, je Leanne...(lieve zucht) is gewoon prachtig. Ga zo door lieverd opdat ik nog veel moois mag zien bij je. Lenteliefs en een hele warme hartengroet van Cindy