23 november 2009

Tristan

Het begon allemaal met de verrassing dat mijn zus en haar vriend in blijde verwachting waren !
Ik begon met het verzamelen van ideeën voor een mooie babyquilt.
Na lang zoeken op internet kreeg ik het idee om quilters uit de hele wereld te vragen om lapjes te sturen.
Zodat we de baby welkom kunnen heten in de wereld met een quilt van lapjes uit de hele wereld!

Heeeeeeel veel mailtjes gestuurd en het resultaat? .......

Wekenlang stapels post met heel veel prachtige lapjes, lieve brieven en schattige cadeautjes uit alle windstreken...
Iedereen die lapjes stuurde kreeg van mij een brief, een aantal lapjes en een mooie boekenlegger terug!
En zoals de baby groeide in z'n mama’s buik, zo groeide de quilt in mijn handen.
It started all with the surprise that my sister and her friend were expecting a baby! I started collecting ideas for beautiful babyquilt. After a long search on the internet I got the idea to ask quilters from around the world to send patches for the quilt. To welcome the baby into the world with a quilt made from patches all over the world. I sent a lot of mails and this was the result: for many weeks the mailbox was full of splendid patches, kind letters and lovely gifts. Everyone who sent me some fabric, received a letter from me, some patches and a beautiful bookmark!
And as the baby grew in his mother, the quilt grew in my hands.



2 opmerkingen:

marjolijn zei

Ik ben heel benieuwd hoe het met je zus en met Tristan gaat. En hoe heeft ze gereageerd op de quilt?
Heb je gisteren vast en zeker op de bee verteld, maar helaas was ik daar niet door een cursus.
gr. Marjolijn

Cindy at her Country Home zei

Elizabeth, waar ben je?... of zit je heerlijk Tristan te knuffelen.
Even zeggen dat ik op m'n blog voor jou een kerstkadootje heb, hoop dat je het lekker gaat maken.
Winterliefs van Cin x